Det tager to – Sådan dyrker lønsomme alliancer

“Tværs fremme med andre virksomheder kan give dig en betydelig fordel over konkurrencen, med mange fordele og omkostninger besparelser.”-Heidi Richards –
Mere og mere konkurrence på markedet gør det nødvendigt for virksomhederne at finde kreative måder at få kontakt med kunder og kundeemner, at forbedre brandidentitet og tiltrække top-notch medarbejdere. For at øge konkurrenceevnen i dagens markedsplads, flere og flere danner virksomheder strategiske alliancer. Strategiske alliancer kan maksimere din position på markedet. Når du lærer at udnytte partnerskaber øger du din markedsandel. Det er også en meget smart måde at dyrke en lille virksomhed. Tværs fremme med andre virksomheder kan give dig en væsentlig fordel i forhold til konkurrence med mange fordele og omkostningsbesparelser.
En strategisk alliance er baseret på en aftale mellem to virksomheder at kombinere ressource, som vil hjælpe både få en større del af markedet. De er ofte dannes, når en virksomhed alene ikke er i stand til at udfylde hullet i at betjene behovene, som markedet. Danner strategiske alliancer kan spare tid og øge produktiviteten. Det gør det muligt for virksomheder at være mere effektiv og koncentrere sig om de centrale styrker i at udvikle deres produkter og tjenester. Disse alliancer kan være formel (partnerskabsaftale er stillet skriftligt) eller uformel (et håndtryk er alt, hvad der er nødvendigt for at “seal the deal”).
Der er flere måder du kan samarbejde med en anden virksomhed eller enkelte at øge indtjening, trafik og endda ekspertbistand til din virksomhed, som i sidste ende vil forøge værdien til den endelige bruger (kunde).
Finde de rette partnere
Samarbejd med et velkendt firma – de fleste mindre virksomheder drage fordel af partnerskaber, som tilføjer værdi, prestige og større troværdighed til deres egne bestræbelser. Knytte med en velkendt virksomhed kan give din virksomhed instant troværdighed og eksponering. Det er ikke altid om bundlinjen.
Samarbejd med dine bedste kunder – se på den eller de virksomheder, der handler mest med. med venlig hilsen. Arbejde med dem at størkne forholdet ved at tilbyde dem mere end bare gode produkter og service. Gøre det næsten umuligt for dem at overveje at gå hvor som helst ellers. Hele tiden spørge dem, hvorfor de gør forretninger med dig, og hvorfor de holder er de bedste måder at holde dem. Samarbejde med Fællesskabets Nonprofit-at forene kræfterne med nonprofits kan øge din cirkel af indflydelse og din synlighed i Fællesskabet.
Samarbejde med en tidligere arbejdsgiver – du tilbyde et produkt eller service tidligere arbejdsgiver behov og give dem. Du bliver en underleverandør eller leverandør til dem. En af mine kære venner arbejdet i en fastfood selskab som deres corporate træner. Da hun besluttede at gå ind i erhvervslivet for sig selv, hyrede de hende til at fortsætte med at give uddannelse til deres medarbejdere i flere år. Som hendes første større kontrakt, i samarbejde, skabte de startede hendes selskab på vejen til succes, og hun stadig rejser og virker for dem.
Samarbejde med en konkurrent-tro det eller ej, konkurrenter kan være meget gode partnere. For eksempel kan de tilbyde en service eller produkt du ikke eller ikke ønsker at og vice-versa. De kan også have evnen til at håndtere en større “job” end din virksomhed. At forene kræfterne med en anden virksomhed på et projekt gør du ser godt ud til kunden. Du bliver helten. I 1999 havde jeg lejlighed til at give alle dekorationer til en vældig blomsteragtige Fair i Miami, Florida. Jeg vidste, min lille virksomhed alene ikke kunne håndtere alle business. Så ringede jeg flere andre blomsterhandlere i Fællesskabet, hvem jeg beundrede, og der gjorde lignende arbejde. Jeg givet i underentreprise dem for at gøre dele af projektet og få et stykke af handlingen. Fordi disse var floral importører vi tjener, havde de andre blomsterhandlere mulighed for at netværke med og finde nye leverandører af produktet. Det var let at overtale dem til at deltage. Det var sådan en succes, at det har været et igangværende projekt for flere af butikkerne i år.
Tænk på de mange forretninger, der er naturlige partnere. I feltet fast ejendom partner mæglere med hinanden når de sælger et hus. Blomsterhandlere partner med cateringfirmaer, fotografer og andre i branchen. Automobilklubber forsikringsselskaber partner ofte med auto reparation selskaber at forsikre deres kunder får den bedste service til en rimelig pris.
I et spørgsmål om iværksætteren Magazine læste jeg om en kaffe firma i New Jersey, der blev den ultimative samarbejdspartner. Coffeehouse bærer værker fra en lokal kunstgalleri, har en aftale om gensidighed med lokalsamfundet teater at tilbyde betydelige rabatter til deres lånere, cross fremmer med et lokale musikbutik, boghandel, cigar shop og mange lokale nonprofits.
Min blomst shop har indgået en aftale med massører, velkommen til nabolaget selskaber, rejsebureauer, professionelle arrangører, skønhedssaloner, og mæglere og flere nonprofits, at nævne nogle få. Vi har samarbejdet på netværksarrangementer såsom business efter timer og åbne huse. Vi har fremmet hinanden gennem dør hanger kampagner. Vi har givet hinanden vores kuponer til at distribuere til andre virksomheder. Vi har gennemført en anden visitkort og brochurer til at distribuere til vores respektive klienter og kunder. Vi har givet væk hinandens produkter til vores kunder. Vi tilbyder hyperlinks på hinandens hjemmesider for yderligere at fremme hinanden. Mulighederne er uendelige. Kigge efter muligheder i dit community, der ville være gensidigt gavnligt for din partnerskab.
Den egentlige nøgle til succes i cross-promotion, er at samarbejde med ikke-konkurrerende virksomheder, der går efter den samme klient eller kunde base. Vælg virksomheder og mennesker du har tillid til. Fremme skal give mening for begge parter. Det bør være en ægte win-win for alle involverede. Plan fremme og evaluere Alliance på en regelmæssig basis. Lede efter måder at udvide din rækkevidde uden at øge dine omkostninger eller gæld.
Uddrag fra PMS principper – magtfulde Marketing strategier til at vokse din virksomhed af Heidi Richards

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *